Communicatie tijdens uw bouwaanvraag

Heeft u een vergunning aangevraagd om te bouwen? Of heeft u een conceptverzoek hiervoor ingediend? Dan wordt u tijdens dit proces op de hoogte gehouden via de mail. U krijgt op verschillende momenten een update tijdens de behandeling van uw aanvraag. Hieronder leggen wij uit hoe wij uw aanvraag behandelen.

Aanvraag ingediend

Als u een aanvraag omgevingsvergunning (bouw) heeft ingediend krijgt u een ontvangstbevestiging. Dit geeft aan dat wij uw aanvraag goed hebben ontvangen. Ook staat hier meer informatie over de tijd en het verloop van de procedure.

Is uw aanvraag compleet?

Allereerst controleren wij of uw aanvraag compleet is. Wij bekijken of u alle documenten heeft meegestuurd die nodig zijn voor de beoordeling van uw aanvraag. Missen er documenten? Dan krijgt u een brief met daarin de vraag om deze documenten alsnog in te dienen. Wij beoordelen uiterlijk binnen 4 weken of uw aanvraag compleet is of niet.

Inhoudelijke beoordeling

Als uw aanvraag compleet is gaan wij deze inhoudelijk beoordelen. Het kan zijn dat wij tijdens deze inhoudelijke beoordeling contact met u opnemen. Dit kan voorkomen bij de volgende momenten:

  • Als uw aanvraag afwijkt van het omgevingsplan van uw gemeente.
  • Als de welstandscommissie een advies heeft gegeven over uw aanvraag (indien dit nodig is voor de beoordeling).
  • Als wij tegen problemen aanlopen waardoor wij uw aanvraag niet inhoudelijk kunnen beoordelen. Bijvoorbeeld als bepaalde informatie van uw aanvraag niet klopt. U krijgt dan altijd de mogelijkheid om dit aan te passen.
  • Als wij de beslisdatum niet halen. Wij hebben de mogelijkheid om deze beslisdatum te verlengen.

Besluit

Na de inhoudelijke beoordeling nemen wij een besluit over uw aanvraag. Bent u of is iemand anders het niet eens met ons besluit? Dan staat in het besluit welke mogelijkheden er zijn om dit bekend te maken.